Výuka je stále svázaná tradičním předmětově zaměřeným přístupem, který rozděluje poznání do jednotlivých disciplín a klade důraz především na hodnocení obsahu, nikoliv dovedností. Tento model ale není udržitelný — a pokroky v oblasti generativní umělé inteligence pro něj možná představují poslední ránu z milosti. Naučit se psát přípravy na hodinu s pomocí chatbotů nebo nahradit PowerPoint chytřejším prezentačním nástrojem nestačí. Systém nezmění technologie, ale lidé.
AI ve škole prakticky je srozumitelným průvodcem světem generativní umělé inteligence pro všechny, kdo se věnují vzdělávání. Nabízí nadčasový a promyšlený pohled na příležitosti i rizika, jež tato technologie přináší od základních škol až po univerzity.
Autor Leon Furze vyzývá pedagogy, aby se k AI stavěli kriticky, ale otevřeně — s vědomím, že porozumět těmto technologiím a naučit se s nimi pracovat je dnes stejně důležité jako umět číst a psát.
Leon Furze je mezinárodně uznávaný konzultant, autor a řečník s více než 15 lety zkušeností v oblasti vzdělávacího leadershipu. Věnuje se dopadu generativní AI na výuku psaní a pomáhá školám i univerzitám hledat cestu, jak s těmito technologiemi smysluplně pracovat.