Ukážeme si několik příkladů využití strojového učení a jejich použití v projektech. Představíme si několik prostředí založených na prostředí Scratch včetně jedinečného Pictobloxu. Vhodné pro mírně pokročilé uživatele, doporučuje se alespoň základní znalost prostředí Scratch.
Konkrétně si vyzkoušíme
- Face Sensing v Scratch Labu: tvoření animací a her interagujících s tváří.
- Teachable Machine: natrénování vlastního modelu a jeho využití v prostředí Playground Scratch.
- Projekt Chytrá učebna v prostředí Machine Learning for Kids – naučíme model rozpoznávat naše pokyny.
- Rozpoznávání obrázků v prostředí Pictoblox.
Dále si představíme několik dalších možností
- Zábavné aktivity pomocí Face Sensingu.
- Video Sensing projekty.
- Robotické pomůcky ve spojení umělé inteligence a Scratch.
Co všechno se naučíte
Úvod do propojení Scratch a AI
- Možnosti využití Scratch při výuce základů umělé inteligence.
- Jak zapojit AI do výuky hravým a srozumitelným způsobem.
- Přehled platforem postavených na Scratch, včetně Pictobloxu.
Praktická cvičení a projekty
- Face Sensing v Scratch Labu – tvorba animací a her, které reagují na tvář uživatele.
- Teachable Machine – natrénování vlastního modelu a jeho využití v prostředí Playground Scratch.
- Projekt Chytrá učebna – využití Machine Learning for Kids pro rozpoznávání pokynů.
- Rozpoznávání obrázků v Pictobloxu.
Další inspirace a rozšířené možnosti
- Zábavné aktivity s Face Sensingem – interaktivní hry a projekty.
- Video Sensing – využití pohybu v obraze pro tvorbu interaktivních aplikací.
- Robotické pomůcky a jejich propojení s umělou inteligencí ve Scratch.
Co si připravit
- Workshop je vhodný pro mírně pokročilé uživatele.
- Doporučuje se základní znalost prostředí Scratch.
- Vlastní notebook nebo tablet pro aktivní zapojení.
Workshopem vás provedou naši zkušení lektoři.
Máte dotaz?
Rádi jej zodpovíme.
Obraťte se na koordinátorku školení ve sborovnách Kláru Pavlasovou.
Tel.: 602 601 601, E-mail: klara@aidetem.cz