Termín po domluvě

Scratch a umělá inteligence

Workshop představí, jak lze využít populární programovací prostředí Scratch k výuce základů umělé inteligence. Účastníci se naučí tvořit interaktivní projekty a zapojit AI do výuky hravým a snadno pochopitelným způsobem.

Takové školení chci
info
Pro koho pro pedagogy, pro lídry škol, pro veřejnost
icon
Místo prezenčně ve vzdělávacím centru
icon
Doba trvání 2 hodiny
icon
Počet míst max. 26 účastníků
info
Certifikát školení lze hradit ze šablon

Ukážeme si několik příkladů využití strojového učení a jejich použití v projektech. Představíme si několik prostředí založených na prostředí Scratch včetně jedinečného Pictobloxu. Vhodné pro mírně pokročilé uživatele, doporučuje se alespoň základní znalost prostředí Scratch.

Konkrétně si vyzkoušíme

  • Face Sensing v Scratch Labu: tvoření animací a her interagujících s tváří.
  • Teachable Machine: natrénování vlastního modelu a jeho využití v prostředí Playground Scratch.
  • Projekt Chytrá učebna v prostředí Machine Learning for Kids – naučíme model rozpoznávat naše pokyny.
  • Rozpoznávání obrázků v prostředí Pictoblox.

 

Dále si představíme několik dalších možností

  • Zábavné aktivity pomocí Face Sensingu.
  • Video Sensing projekty.
  • Robotické pomůcky ve spojení umělé inteligence a Scratch.

 

Co všechno se naučíte

Úvod do propojení Scratch a AI

  • Možnosti využití Scratch při výuce základů umělé inteligence.
  • Jak zapojit AI do výuky hravým a srozumitelným způsobem.
  • Přehled platforem postavených na Scratch, včetně Pictobloxu.

Praktická cvičení a projekty

  • Face Sensing v Scratch Labu – tvorba animací a her, které reagují na tvář uživatele.
  • Teachable Machine – natrénování vlastního modelu a jeho využití v prostředí Playground Scratch.
  • Projekt Chytrá učebna – využití Machine Learning for Kids pro rozpoznávání pokynů.
  • Rozpoznávání obrázků v Pictobloxu.

Další inspirace a rozšířené možnosti

  • Zábavné aktivity s Face Sensingem – interaktivní hry a projekty.
  • Video Sensing – využití pohybu v obraze pro tvorbu interaktivních aplikací.
  • Robotické pomůcky a jejich propojení s umělou inteligencí ve Scratch.

 

Co si připravit

  • Workshop je vhodný pro mírně pokročilé uživatele.
  • Doporučuje se základní znalost prostředí Scratch.
  • Vlastní notebook nebo tablet pro aktivní zapojení.

 

Workshopem vás provedou naši zkušení lektoři.

Máte dotaz?

Klára PavlasováRádi jej zodpovíme.
Obraťte se na koordinátorku školení ve sborovnách Kláru Pavlasovou.
Tel.: 602 601 601, E-mail: klara@aidetem.cz